Mexico - Isla Mujeres, Mérida, Tulum en Bacalar - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Iris Klapwijk - WaarBenJij.nu Mexico - Isla Mujeres, Mérida, Tulum en Bacalar - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Iris Klapwijk - WaarBenJij.nu

Mexico - Isla Mujeres, Mérida, Tulum en Bacalar

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Januari 2016 | Mexico, Yucatán

Hola lieve lezers!

Ik begon deze reis erg onvoorbereid. Ik heb geen idee waar ik heen wil, wat er waar te zien is en wat ik absoluut niet mag missen. Gelukkig heeft Sinterklaas een gedicht voor mij geschreven met daarin een bucketlist van alle plekken die ik moet bezoeken! Ik was voor vertrek een beetje zenuwachtig, vier maanden Midden Amerika, in mijn uppie.. Maar ik heb in het vliegtuig de Lonely Planet doorgebladerd en was daarna helemaal enthousiast. Een nieuw avontuur, nieuwe vrienden, een nieuwe taal en nieuwe stempels in mijn paspoort!

Ik begon in Mexico, het land van de taco's, de tequila en de witte stranden met palmbomen. Na aangekomen te zijn in Cancún, het Lloret van Midden Amerika en vooral geliefd onder de Amerikanen, besloot ik deze plek zo snel mogelijk weer te verlaten. Recht voor de kust van Cancún ligt het eiland Isla Mujeres, waar ik een paar dagen heb genoten van hangmatten, biertjes, snorkelen, witte stranden, live muziek, taco's, palmbomen, goedkope avocado's (tien cent per stuk!!) en feesten met m'n blote voeten in het zand.

Van daar uit ben ik doorgereisd naar Mérida, een stadje dat ze de 'culturele hoofdstad van Yucatán' noemen. Om die cultuur dan meteen maar op te snuiven hebben we een kookcursus gedaan, waarbij we zelf onze tortilla's en vulling hebben gemaakt. We hebben wat galleries afgestruind en om het rijtje compleet te maken bood het hostel ons ook nog eens gratis salsalessen aan.

Uiteraard heb ik de grootste toeristische trekpleister van Mexico, Chichen Itza, niet overgeslagen. De ruïnes van een Mayastad die één van de zeven wereldwonderen zijn. Ook heb ik gezwommen in één van de vele cenotes die Yucatan rijk is, dat zijn sinkholes met water er in. Je moet het je voorstellen als een grot met water, waarvan de gehele bovenkant open is. Erg mooi en heerlijk verfrissend!

Daarna door naar Tulum, een dorpje bekend om zijn Maya ruïnes die direct aan het strand liggen. Hier vandaan hebben we met een groep van ongeveer tien man een dagtripje gedaan naar een strand waar je met schildpadden kan snorkelen! Ik heb al vaker schildpadden gezien maar het blijft bijzonder. Zeker als je met je snorkelset op je hoofd de zee in kan lopen om ze te bewonderen!

Hierna snel door naar mijn laatste stop in Mexico, Laguna Bacalar. We sliepen hier in een hostel direct aan het meer, in een schoolbus die omgetoverd was tot dorm. De eerste nacht heb ik door de muggen geen oog dicht gedaan, maar het was het waard toen ik de volgende ochtend om half zeven de zon vanuit bed op zag komen. Ik heb een kop koffie voor mijzelf gemaakt en ben ik op de pier van het uitzicht gaan genieten. Prachtig!

Vanaf Mexico ben ik samen met drie jongens doorgereisd naar Belize. Daar lezen jullie in mijn volgende blog alles over. Het kost veel tijd om blogs te schrijven en op het moment van schrijven ben ik alweer een aantal landen verder, maar ik ga proberen jullie uit ieder land een update te geven!

Adios!

  • 06 Januari 2016 - 10:30

    Mama:

    Leuk verslag, zo kunnen we je nog beter volgen dan alleen met de app. zie het volgende verslag maar als een soort therapie, alhoewel je inmiddels alweer gedoken moet hebben! Liefs, je moeder.

  • 06 Januari 2016 - 18:16

    Danielle:

    Leuk om te lezen Iris! In korte tijd heb je alweer zoveel gezien en gedaan, heerlijk! En ja, inderdaad benieuwd naar je volgende verslag!

    Fijne tijd! Groetjes Danielle

  • 06 Januari 2016 - 19:35

    Marja:

    Hallo Iris,

    Fijn om je zo weer te kunnen volgen. Veel meegemaakt al weer. Zie uit naar je verslag over DE duik. De beste wensen voor een gezond en avontuurlijk 2016.

    HG
    Marja

  • 08 Januari 2016 - 19:28

    Barbara:

    Je maakt weer heel wat mee! Veel plezier op deze reis! Groetjes!

  • 13 Januari 2016 - 18:16

    Carina:

    Leuk om je reisverhalen weer te lezen, veel plezier !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Yucatán

Iris

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 789
Totaal aantal bezoekers 99295

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 01 April 2016

Centraal Amerika

01 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Southern Africa

10 September 2013 - 10 December 2013

Zuidoost Azië

03 November 2012 - 05 Januari 2013

Cambodja en Vietnam

07 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Fiji

Landen bezocht: