Bangkok, Phuket, Koh Phi Phi, Koh Phangan, Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Klapwijk - WaarBenJij.nu Bangkok, Phuket, Koh Phi Phi, Koh Phangan, Koh Tao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Klapwijk - WaarBenJij.nu

Bangkok, Phuket, Koh Phi Phi, Koh Phangan, Koh Tao

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 November 2013 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen, allereerst wil ik even zeggen dat ik het super leuk vind al jullie reacties te lezen! Ik ben inmiddels alweer een paar weken in Thailand geweest en ben momenteel in Laos. Thailand begon in Bangkok, een stad waar ik eerlijk gezegd een beetje tegenop keek. Ik hoorde dat het mega groot was, en een gekkenhuis. Dat iedereen er beroofd word en dat je de hele dag word lastig gevallen door mensen die je iets willen verkopen. In Bangkok aangekomen heb ik twee Engelse meiden opgezocht die ik in Indonesië heb leren kennen. Samen met hen de komende twee weken gepland, in het zuidelijke (en toeristische) deel van Thailand. Maar eerst Bangkok: het viel me reuze mee! Ik vond het eigenlijk wel leuk. Khao San Road is een toeristische straat met veel restaurants en hostels en samen met de straten eromheen vormt dit een klein stadje in de gigantische stad die Bangkok is. In drie dagen dat we hier waren hebben we een aantal tempels bezocht, zijn we gaan shoppen in één van de vele malls die de stad heeft (viel tegen!), hebben we gefeest, heb ik een nieuw raar beest gegeten, namelijk een gefrituurde schorpioen, zijn we naar de floating market gegaan en hebben we erg veel moeten onderhandelen. Over alles. Op straat word je inderdaad de hele dag door van alles aangeboden (Tuktuk?! Pingpong show?! Massage?!) maar dit viel reuze mee in vergelijking met de volgende bestemming; de stad Patong op het eiland Phuket. Wat een kutstad hebben de toeristen hiervan gemaakt. De belangrijkste straat van Patong kun je niet doorlopen zonder dat er mensen hagedissen en slangen op je schouder proberen te leggen, borden met aanbiedingen letterlijk in je gezicht duwen, ze je de weg proberen te blokkeren, of spullen in je handen duwen. Verschrikkelijk, zeker aangezien ons hostel boven deze straat zat. De prostitutie vind hier gewoon plaats op straat en het barst van de ladyboys (mannen die zich om hebben laten bouwen tot / verkleden als vrouw). Ook is alles hier super duur, wat resulteerde in dat we hebben gegeten in het goedkoopste restaurant dat we konden vinden: de KFC. We hebben een tour gedaan in een super mooie baai met gigantische rotsblokken in de zee. Tijdens de tour zijn we een paar grotten in gekanood en hebben we een bezoekje gebracht aan James Bond Island, waar een jaartje of 30 geleden een film is opgenomen. Erg mooi en super toeristisch. Onze gids was zelf een ladyboy (één van de beter gelukte exemplaren) en ze vertelde ons dat de Thaise regering onlangs de wet heeft veranderd, waardoor het nu mogelijk is voor de ladyboys om hun geslacht in het paspoort te laten veranderen. Ook overweegt de regering, als eerste land in Zuidoost Azië, om het homohuwelijk legaal te maken. 

Na Phuket was het eiland Koh Phi Phi een verademing! Ons hostel was gevestigd op het strand en was ontzettend gezellig! Vier dagen chillen, feesten op het strand, geen schoenen/slippers aan, weinig verkeer en zo goed als geen straat verkopers! Het eiland bestaat uit twee grote rotsachtige eilanden die met een zandstrand aan elkaar verbonden zijn. Dat is dan ook meteen het enige bewoonde gedeelte. Er zijn veel winkeltjes en restaurantjes maar aangezien we net de dagen voor de Full moon party (op Koh Phangan) zitten was iedereen al vertrokken naar dat eiland. Heerlijk rustig en ontspannen. Het enige dat de rust wel degelijk verstoord zijn de muggen, vliegen er mieren. Ik ben helemaal lek geprikt en moest steeds in beweging blijven anders kwamen er een paar vliegen op me zitten (ik voelde af en toe echt zo'n Afrikaans kindje zoals je ze op tv ziet). Na twee dagen chillen wilde ik wel weer wat avontuur dus hebben we een sightseeing tour inclusief cliff jumpen geboekt! Ik ben van de 10 en 15 meter af gesprongen, super vet! Daarna gesnorkeld en het eiland bezocht waar de film The Beach (die met Leonardo Dicaprio) is opgenomen. Na de zonsondergang nog een duik in het water genomen om de plankton op te zien lichten. Na vier dagen bijgekomen te zijn de toeristische drukte weer in: op naar de Full moon party op Koh Phangan. Dit feest is begonnen met een groep mensen die een aantal eilanden en stranden afgingen om te kijken waar de volle maan het mooiste was. Inmiddels is het uitgegroeid tot een mega evenement met duizenden en duizenden feestgangers. We hadden een bungalow op het strand aan de andere kant van het eiland geboekt, om de grootste drukte een beetje te voorkomen. Met de scooter die we gehuurd hadden het eiland gaan verkennen! Super leuk, echt een top dag gehad! De weg was stijl en niet altijd in een goede staat, maar dat maakte het juist erg leuk. Ook af en toe van de hoofdweg afgeweken en door dorpjes gereden. 

Volgende stop: Koh Tao. Een eiland dat bekend staat om zijn duiksights met als bijnaam turtle islands. De schildpadden zijn inmiddels door de toeristen weg gejaagd, maar het duiken blijkt nog steeds prachtig te zijn. Ik ben zelf ook gaan duiken, maar net even iets anders dan ik gewend was. Ik heb een nachtduik gedaan! Met een zaklamp de pikzwarte zee in. Een super gave ervaring omdat je alleen ziet waar je met je zaklamp heen schijnt! Er zou zomaar een haai of zeeslang achter je kunnen zwemmen... Aan het einde doet iedereen zijn zaklamp uit en is het helemaal pik donker. Als je dan als een gek gaat bewegen licht de plankton op! Ik heb het nu al meerdere keren gezien maar het blijft zo leuk!! Samen met de Engelse jongens die ik van een andere eiland kende heb ik weer scooters gehuurd. We zijn naar een walvis skelet gereden die in de middle of nowhere tentoongesteld wordt. Daarna door naar het zuiden, tot het ineens keihard begon te stortregenen. We zitten aan het einde van het regenseizoen maar ik had nog erg veel geluk gehad, slechts twee keer een buitje. Deze bui was echter harder dan dat ik ooit gezien had! Gezellig in een restaurantje gaan schuilen tot de regen stopte. De weg was hierna nog slechter dan dat hij al was maar gelukkig hebben we het er allemaal zonder kleerscheuren er vanaf weten te brengen. Het leuke aan dit eiland vond ik dat de locals hier zelf ook uitgaan, in dezelfde tenten als de toeristen doen!

Al met al heb ik een super leuke tijd gehad in het zuiden, ook al was het iets te toeristisch naar mijn smaak. Het Thaise eten is heeeeeeerlijk (iedere dag een curry!). Maar toch miste ik het 'echte' Thailand. Ik heb gehoord dat dat in het noorden van Thailand beter zal zijn. Dat lezen jullie maar in mijn volgende blog (en ik beloof dat jullie daar niet zo lang als deze op hoeven te wachten!)

Liefs!!

  • 11 November 2013 - 18:59

    Mama:

    Hallo meis, weer genoeg beleefd lees ik! Ben ook wel benieuwd wat je nu de afgelopen dag van de orkaan gemerkt hebt, meer dan 10000 doden op de filipijnen! Hier zijn we druk bezig met klussen bij Judith en Sander. En om je zoals je wilde nog een beetje op de hoogte te houden: Eva Koen heeft een prachtige dochter gekregen: LIV. Een kleinkind van Henny in Canada heeft zelfmoord gepleegd, dat ze dat ophaar oude dag ook nog mee moet maken! Met Gonnie gaat het steeds harder achteruit. Ze draagt nu een luier en we hebben pas haar kastjes opgeruimd met allemaal dvd's, cd's en lege hoesjes doorelkaar, een hele klus en we zijn erg benieuwd hoe lang het weer netjes blijft. Wij hebben in ieder geval weer ons best gedaan. Heb jou tekst weer uitgeprint en neem het morgen mee naar opa en oma. Liefs mama.

  • 11 November 2013 - 19:55

    Esmee:

    Wat een gaaf verhaal!
    Leuk dat je ook al zoveel mensen hebt leren kennen. Weinig alleen geweest zo te lezen

    Geniet van je reis naar het Noorden!

    Xxx

  • 11 November 2013 - 22:09

    Gonny Teunen:

    Wat heerlijk Iris, leuk dat je ons zo mee laat genieten met je mooie reisverslagen. Veel plezier en goede reis verder, groetjes uit een koud Monster. Xxx groetjes van Gonny

  • 12 November 2013 - 17:03

    Carina Maarsen:

    wat een belevenis weer Iris in Thailand, geniet maar lekker van alles , kijk uit naar je volgend verhaal groetjes van ons,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 99347

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 01 April 2016

Centraal Amerika

01 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Southern Africa

10 September 2013 - 10 December 2013

Zuidoost Azië

03 November 2012 - 05 Januari 2013

Cambodja en Vietnam

07 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Fiji

Landen bezocht: